DICKVMEDIA PRODUCTIES

journalistiek tekstbureau

Dick Versteeg


Na zijn journalistieke opleiding bij het NRC-concern in Rotterdam (AD) en Dordrecht (De Dordtenaar) was Dick Versteeg 16 jaar werkzaam bij dagblad De Gooi-en Eemlander in Hilversum.
Het grootste deel daarvan was hij chef van de radio- en televisieredactie, die ook nieuws en reportages leverde aan de toenmalige Gemeenschappelijke Persdienst (GPD).

Hij maakte een groot aantal interviews met tv-persoonlijkheden, onder wie David Attenborough, Oprah Winfrey, Tommy Cooper en Rowan Atkinson (Mr. Bean) en bracht verslag uit van jaarlijkse tv-evenementen zoals het Eurovisie Songfestival. 

Ook schreef Versteeg geruime tijd tv-recensies.
In de wekelijkse satirische rubriek Buiten Beeld, nam hij het Nederlandse omroepwereldje op de korrel.


In 1987 richtte Versteeg het in omroepzaken gespecialiseerde tekstbureau DV Mediajournalistiek op.

In de beginfase leverde hij bijdragen aan AVProf, een magazine over professioneel beeld en geluid en was omroepcorrespondent voor De Journalist, het vakblad van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ).

Andere opdrachtgevers waren het Veronica Blad, de Haagse Courant, de VNU-Dagbladengroep, het Britse omroepvakblad Television Business International (TBI) en het Amerikaanse magazine World Broadcast News (WBN).

Na de uitbreiding met twee journalisten in vaste dienst en een groep freelancers, leverde het tekstbureau geruime tijd artikelen in opdracht van de radio- en tv-redactie van het Algemeen Dagblad.


Door de toevoeging van een PR-tak, veranderde de bedrijfsnaam in DV Media en werd de klantenkring uitgebreid met onder andere NOS, AVRO, IKON, KRO, TROS, VARA, RTL, Staatsloterij en Foster Parents Plan.
In die periode verzorgde DV Media ook de jaarlijkse omroepbijlage van De Telegraaf.

Vanaf de oprichting van Broadcast Magazine hebben de DV Media-journalisten meegewerkt aan de redactionele invulling van dit omroepvakblad. Als interim-hoofdredacteur voerde Versteeg een journalistieke re-styling door.


Voor het stemmenbureau Multi-Voice verzorgde DV Media 15 jaar lang de public relations. Samen met Multi-Voice-directeur Cees Manintveld verzorgde Versteeg workshops van het stemmen-opleidingsinstituut Qletz.

In opdracht van de auteursrechtenorganisatie Videma ontwikkelde DV Media een corporate magazine, waarvoor ook tien jaar lang de tekstproductie werd verzorgd.


 

Bij uitgeverij Pressure Media werkte Versteeg mee aan de opzet van het vakblad Keuken & Design. De eerste jaren fungeerde hij ook als hoofdredacteur. 

Voor dezelfde uitgeverij schrijft hij maandelijkse reportages in het vakblad Elektro Retail Magazine (ERM).


In 2010 ontwikkelde Versteeg samen met zijn partner Tonny IJsselstijn het online inspiratiemagazine Reizen langs RivierenDit magazine wordt geproduceerd en uitgegeven door DICKVMEDIA PRODUCTIES.